ESOK Uutiskirje 7/2009

• 1. Ajankohtaista
    • Kutsu esteettömyyden asiantuntijoita kehittämään korkeakoulusi esteettömyyttä.
    • Monimuotoisuus - työelämän mahdollisuus -opas.
    • Opas rakennerahastojen asetuksista.
    • Kansainvälinen seminaari ihmisoikeuksista ja vammaisista opiskelijoista korkeakouluissa.
    • Tulevia tapahtumia.
  • 2. ESOK-hankkeessa tapahtuu.
  • 3. Artikkeli:  TyöMMe-hanke työyhteisöiden monimuotoisuuden puolesta.
  • 4. Mukaan ESOK-hankkeeseen?

1. Ajankohtaista

• Tulevia tapatumia:
    • 7.10.2009 Laulaen, liikkuen, kulkien, kuullen, näkemällä, tekemällä… - oman oppimisen oivalluksia
    • 8.10.2009 Liikenne- ja viestintäministeriön tekstitysfoorumi
    • 12.10.2009 Erityisluokka elämänkulussa -seminaari Helsinki
    • 20.10.2009 Erityisluokka elämänkulussa -seminaari Jyväskylä

2. ESOK-hankkeessa tapahtuu

• Lisää oppaita opiskelijoiden monenlaisuuden huomioimiseen tulossa. Teemoina liikuntavamma, jännitys, mielenterveys, ADHD ja Aspergerin oireyhtymä. Tee ennakkotilaus jo nyt! Tilauslomake.
  • Korkeakoulujen esteettömyysverkoston edistäminenon hyvässä vauhdissa. Verkosto.

3. Artikkeli: TyöMMe-hanke työyhteisöiden monimuotoisuuden puolesta

Pirkko Pätynen ja Sirpa Ylönen Diakonia-ammattikorkeakoulusta: "Esteettömyys tukee myös yhteiskuntavastuullisen työllistämisen toteutumista, jota työyhteisöt voivat käyttää markkinointivalttinaan. Kun kilpailu työvoimasta kiristyy, kilpailussa menestyvät ne työnantajat, joilla on hyvän työpaikan maine. " Artikkeliin.

4. Mukaan ESOK-hankkeeseen?

Ota yhteyttä, jos haluat muidenkin tietävän opiskelun esteettömyyteen liittyvästä oman yhteisösi kehittämishankkeesta, esteettömyyden kehittämisen hyvistä käytännöistä tai kovista kokemuksista, koulutuksesta, nosteesta tai esteestä! Myös ehdotukset artikkelin kirjoittajiksi tai haastateltaviksi ovat tervetulleita. ESOK-hankkeen koordinaattorit odottavat viestiäsi:
Hannu Puupponen, hannu.puupponen@adm.jyu.fi
Merja Ylönen, merja.ylonen@diak.fi

Seuraava uutiskirje ilmestyy viikolla 44.