ESOK Uutiskirje 1/2009

• 1. Ajankohtaista
    • Metropolia Ammattikorkeakoulun yhdenvertaisuushanke.
    • Julistakaa organisaationne syrjinnästä vapaaksi alueeksi!
    • Mielenkiintoisia seminaareja ja konferensseja.
    • Mistä ja millaisia apuvälineitä?
    • Uutta HEAGissa.
    • Ajankohtaista tietoa oppimisvaikeuksista - LukSitko-lehdestä.
    • Tulevia tapahtumia.
  • 2. ESOK-hankkeessa tapahtuu
  • 3. Haastattelu: Lukisetelillä apua lukivaikeuteen.
  • 4. Mukaan ESOK-hankkeeseen?

1. Ajankohtaista

2. ESOK-hankkeessa tapahtuu

Korkeakoulujen valintakoesuositusluonnokseen on tullut mukavasti lausuntoja eri korkeakouluilta sekä järjestöiltä. Kooste lausunnoista on luettavissa ESOKin sivuilla helmikuussa.

Korkeakoulujen henkilökunnan ja opiskelijoiden käyttöön tarkoitetetut, työnimeltään "Open oppaaat" ovat pian saatavilla. Esitteiden kuvituksesta ja taitosta vastaa Kaisa Leka.

3. Haastattelu: Lukisetelillä apua lukivaikeuteen

Anne Mustonen Tampereen ammattikorkeakoulusta:

"Lukisetelillä ostettava apu voi olla monenlaista kuten lisäaikaa kokeissa, lisäopetusta tai -ohjausta, yksilöllisiä tehtäviä, apuvälineitä tai esimerkiksi mahdollisuus suorittaa kirjallinen koe suullisesti. " Haastatteluun.

4. Mukaan ESOK-hankkeeseen?

Ota yhteyttä, jos haluat muidenkin tietävän opiskelun esteettömyyteen liittyvästä oman yhteisösi kehittämishankkeesta, esteettömyyden kehittämisen hyvistä käytännöistä tai kovista kokemuksista, koulutuksesta, nosteesta tai esteestä! Myös ehdotukset artikkelin kirjoittajiksi tai haastateltaviksi ovat tervetulleita. ESOK-hankkeen koordinaattorit odottavat viestiäsi:
Hannu Puupponen, hannu.puupponen@adm.jyu.fi
Merja Ylönen, merja.ylonen@diak.fi

Seuraava uutiskirje ilmestyy viikolla 9.