Opiskelijarekrytointi

kuva1

Koko korkeakoulua velvoittaa rekrytoinnin ja opiskelun järjestäminen niin, että valituiksi tulleet opiskelijat voivat edetä sujuvasti opinnoissaan.

ESIMERKKI Olin ilmoittanut henkilökohtaisista järjestelytarpeista jo valintakokeiden yhteydessä. Tuntuu, että tieto täällä oppilaitoksella kulkee suhteellisen hyvin, kun vuorovaikutus ja yhteistyö opettajien, minun ja tulkin välillä sujuu hyvin. Opiskelijatovereidenkin kanssa kaikki sujuu suht' mukavasti..

Hakijalla on opiskelupaikkaa harkitessaan oltava saatavilla esteetön, mahdollisimman ajantasainen, kattava ja totuudenmukainen kuvaus

• oppilaitoksen toimintakäytänteistä ja -ympäristöistä sekä opiskelusta ja sen edellytyksistä,
  • edellytyksistä opiskeltavassa ammatissa ja työtehtävissä, joihin koulutuksessa hankittavat taidot antavat mahdollisuuden työllistyä sekä
  • valintakokeesta ja yksilöllisistä järjestelyistä.

Tiedotus- ja oppimateriaalien tulee olla saatavissa esteettömässä muodossa. Lisää tietoa kohdassa Liite 2 Esteettömät aineistot ja viestintäkäytänteet.