LukSitko-lehti 2009

Kaipaatko ajankohtaista tietoa oppimisvaikeuksista? Joko olet tilannut LukSitko-lehden vuodelle 2009? Vielä ehtii hyvin.

LukSitko-lehti on poikkiammatillinen aikakausilehti oppimisvaikeuksista ja sitä julkaisee valtakunnallinen lukijärjestö, Erilaisten oppijoiden liitto. Lehti ilmestyy kahdesti vuodessa (maalis-huhtikuussa ja loka-marraskuussa) ja vuositilauksen hinta on vain 20€. Tilaus on määräaikainen ja laskutetaan vasta ensimmäisen numeron ilmestyttyä.

LukSitko sopii hyvin työn tueksi ammattilaisille ja asianosaisille itselleen. Kukin numero sisältää ajankohtaista tietoa oppimispulmien kentältä lapsista aikuisiin:

tehtävä
  • Kuinka tunnistaa ja huomioida erilainen oppija?
  • Lukitestauksia ja lukiseuloja
  • Vinkkejä opetukseen ja oppimiseen
  • Kuntoutuksen keinoja
  • Apuvälineitä oppimisen, opetuksen ja työn tukena
  • Apua tietokoneohjelmista
  • Oppimisvaikeudet eri kentillä: koulutuksessa, työelämässä ja työhallinnossa, terveydenhuollossa, autokoulussa, armeijassa…
  • Oppimisvaikeustutkimuksen ja -projektien kuulumisia
  • Kirjauutuuksia
  • Erilaisen oppijan tarinoita ja henkilökuvia
  • Ajankohtaisia tapahtumia, uutisia ja lukijärjestöjen kuulumisia

Vanhoihin LukSitko-lehtiin voi tutustua netissä jo päättyneen Lukineuvola-hankkeen sivuilla (julkaisut).

Tilauksen voi tehdä kätevästi netissä osoitteessa www.erilaistenoppijoidenliitto.fi