Tasa-arvoiset oppimismahdollisuudet

Vaasan Road Show -tapahtuma keskittyy tasa-arvoisiin oppimismahdollisuuksiin.

Vaasan yliopiston järjestämä Road Show -tapahtumapäivä järjestetään torstaina 6.11.2008. Tapahtumapäivä koostuu aamupäivän tasa-arvoseminaarista, jossa teemana on tasa-arvoiset opiskelumahdollisuudet, sekä iltapäivän minimessuista.

Aamupäivän ohjelma:

9.00 Kahvi

9.15 Tilaisuuden avaus: rehtori Matti Jakobsson.

9.30 Opettajan näkökulma: professori Hannu Katajamäki, hallintotieteiden tiedekunta.

10.00 Kognitiivisia apuvälineitä luki- ja oppimispulmiin: erityisopettaja, toiminnanjohtaja Marja-Sisko Paloneva, Datero ry.

10.45 Esteettömän opiskelun työkalut: projektikoordinaattori Merja Ylönen, ESOK-hanke.

Aamupäivän ohjelmaan ilmoittautumiset 30.10.2008.

Iltapäivän minimessut

Minimessuihin voi tutustua opiskelijaruokala Mathildan aulassa klo 11.30-14. Minimessujen järjestelyihin osallistuu myös Vaasan yliopiston ylioppilaskunta.

Messuilla esitellään erilaisia esteettömään opiskeluun liittyviä välineitä, työkaluja, ohjeita yms. Messuilla toimintaansa esittelevät ESOKin lisäksi ainakin YTHS, VYY:n liikuntasihteeri, FinFonic Oy, Datero ry., Lossi ry., Erilaisten oppijoiden liitto, Vaasan kaupunginkirjasto, Vaasan invalidit ja Suomen MS-liitto ry.