Esteettömyys on valttia! -RoadShow Turussa

Turun alueen korkeakoulujen opiskelijakunnat ja korkeakoulut järjestävät alueellisen Road Shown opiskelijoiden hyvinvointiviikon yhteydessä 29.9-3.10.2008. Hyvinvointiviikon yleisteemana on tänä vuonna riippuvuudet. Road Show- tapahtumat kiertävät hyvinvointiviikolla Turun alueen korkeakouluissa seuraavasti:

• Ma 29.9 Turun kauppakorkeakoulu

• Ti 30.9. Turun yliopisto  (Educariumin ja Publicumin alue: Assistentinkatu 5-7)

• Ke 1.10 Åbo Akademi (Kåren, Hämeenkatu 22, esteetön käynti takaovesta)

• To 2.10. Turun ammattikorkeakoulu (ICT-talo, Joukahaisenkatu 3-5).

Seminaari: Opiskelijan arjen hallita esteettömyyden näkökulmasta

Seminaari järjestetään tiistaina 31.10. klo 9:00-12:00. Paikkana on Educarium, Assistentinkatu 3, luentosali Edu3.

Ohjelma

9:00 Seminaarin avaus, Minna Ahola, koulutuspoliittinen sihteeri, Turun yliopiston ylioppilaskunta

9: 15 Opiskelijan arjen hallinta ja opiskelukyky, Kristiina Kunttu, ylilääkäri,Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö

9:45 Oppiaineen rooli opiskelijan arjen tukemisessa- Marja-Berit Rokka, amanuenssi, Turun yliopisto, suomen kielen oppiaine.

10:15 Arjen hallinta ja esteettömyys opiskelijan näkökulmasta,  fil.kand. Carita Viljanen, Åbo Akademi

10:45 Esteettömän opiskelun työkalut, Merja Ylönen, projektikoordinaattori, Esteetön opiskelu korkea-asteen oppilaitoksissa-projekti

11:15 Keskustelua

11:45 Seminaarin päätös

Seminaari tulkataan viitotulle puheelle. Tulkkeina toimivat Diakonia-ammattikorkeakoulun viittomakielen tulkkiopiskelijat.

Seminaariin ei ole ennakkoilmoittautumista.

Näkymätön teatteri

YES (Yhdenvertaisuus Etusijalle)- hankkeen aikana koottu teatteriryhmä käsittelee arjen keskelle sijoitetuissa esityksissään esteettömyyden ja riippuvuuden teemoja. Esitystn jälkeen on mahdollisuus kommentointiin ja keskusteluun. Näkymätön teatterin esitykset: ti 30.8. seminaarin yhteydessä Educariumissa ja keskiviikkona 1.10 Åbo Akademissa Kårenilla osoitteessa Hämeenkatu 22.

Näyttelyt

Hyvinvointiviikolla korkeakoulujen eri toimipisteissä järjestetään kiertävä näyttely, jossa esittäytyvät myös vammaisjärjestöt jaerilaisten oppijoiden järjestöt.

Vammaisasiamies Paula Pietilä, P. 02 333 6235, email:vammaisasiamies@utu.fi.

Tarkempaa tietoa hyvinvointiviikon  tapahtumista osoitteesta www.tyy.fi

Kaikki lämpimästi tervetuloa!